-
Türkiye

İzmir’deki Rüşvet Operasyonundan ŞOK Diyaloglar

Gözaltındaki zanlılardan T.Ç.A.’nın Van Gölü’nde ulaşımı sağlamak amacıyla kullanılacak bulunan deniz vasıtalarının pazarlığı sırasında Van Gölü Feribot İşletme Müdürü Ş.Ç.’ye rüşvet pazarlığı içeren “Ş. ağabey, Nasılsınız, Size telefonda bahsettiğim gibi, Yenican sallarının tanesini 5850 TL’ye verebiliriz, Sal başına 565 TL size yazarım yani 565 x 28: 15820 TL size takdim ederim. Salları 5 haftada teslim ederim. diğer bir isteğiniz var mı? Saygılarımlaö diye mail attığı belirlendi.

Telefon görüşmelerinde diğer zanlılar gibi sık sık IBAN numarasını bağlantı kurdukları şirketlerin temsilcilerine veren zanlılardan Ş.Ç.’nin bir telefon görüşmesinde ise, paradaki kesintinin sohbetini yaptığı ortaya çıktı. Ş.Ç.’nin, 10 bin TL yatması gerekirken, görüşmede hesaba 9 bin 995 TL yatırıldığını, 5 TL’lik kesintinin nedenini öğrenmek amacıyla de görüşme yaptığı, sonunda da bunun banka masrafı olduğuna karar verdikleri de yer aldı.

Bazı resmi görevlilerin de şirket sahiplerinden takım elbise, gömlek aldıkları, telefon paralaranı ödettikleri de tapelerden anlaşıldı.

RÜŞVETTEN BIKMIŞLAR

Ayrıca gözaltında bulunan bazı şirket sahibi ile çalışanlarının da kendi aralarındaki konuşmalarda, liman işletmesinde görevli memurların gemi boşaltım sıralarını bekletmeden yaptırmak amacıyla rüşvet tarifelerini çok arttırdıklarından yakındığı da dikkat çekti. Şirket yöneticilerinin kendi aralarındaki konuşmalarda yakınma ifadeleri bu işler Binalırken dönen rüşvet çarkını da gözler önüne serdi.

X : Abi bunların derdi bitmiyor. Dün de Ş. aradı benim sıkıntım var, nedir sıkıntın abi dokuz milyar, bak sanki şey istiyor.

Y : Sıkıntıları biter mi bunların ya

X : Ya dokuz milyar, bakarız abi ben bi ortaklarla konuşayım da inşallah yardımcı oluruz dedim. Çıktım ne diyeyim abi yani

….

Y : Ya o dokuz o ister yarın T. başlar biraz sıkıntım var gönder on bin dolar, yirmi bin dolar. Allah Muavinmız olsun.

X : Ya Binalacak, ya bu iş Binalcak bir iş değil

Y : Yeter ya artık yeter. Yemek yiyecekseniz, rakı içecekseniz daima misafirim olun arkadaşım bana para demeyin artık. Param yok benim, işim de kalmadı dedim

X : Abi yok ki bunlar doymuyor ki bunlar

Y : Doymuyor, doymuyor abiciğim valla Allah Muavinmız olsun

X : Bunların hiç derdi de bitmiyor. Bunlar yani anlamadım gitti ya bu kadar haram para ile haram para bu kadar

……

X : Ya A.’nın gözünün yağını yiyeyim ya A. orda garibin tekiydi ya

Y : A.’yı çocuğu bedava koşturuyorduk ya vallahi hiç kıymetini bilmedik

X : Çok en çok isterse bi yirmi bana yirmi kontür göndersene derdi ya

Y : Aynen onun kontür derdi vardi veriyorduk kontür geçiyorduk

X : Bana diyordu ki ya çayım kahvem kalmadı bi çay kahve bir şey olursa çocuklara bıraktırıver bana derdi. En büyük masrafi oydu, arada bi telefonu ödeyiver derdi o otuz lira kirk lira olurdu.

X : Aynen abi aynen aynen garibim adamcağızı yediler gitti işte

Y : Yediler gittiler tabi ya burda yemeyi beceremeyen yedirmeyi beceremeyen duramaz ki abi bunlar böyle burası, burası sistemi b.ktan

X : Yapcak bir şey yok artık

Y : Abi bu işin içine girdim burdan çıkmak istiyorum ama nasıl çıkcam bilmiyorum

İŞLETME MÜDÜRÜNÜN AĞIR CEZA KORKUSU

Zanlılardan TCDD İzmir İşletme Müdürü T.Y.’nin, arkadaşıyla yaptığı telefon görüşmesinde konteyner ihalesiyle ilgili Endişelarını da paylaştığı tespit edildi. Komisyonunda görevli olduğu ihaleyi İtalyan firmasının alacağını görüşmesinde söyleyen T.Y.’nin, ancak İtalyan firmasının konterner taşıma vincini ilk kez yapacağını buna uygun olmadığını, şartnamenin buna göre düzenlendiğini, bunda imzası olanların da ortaya çıkması durumunda ağır cezaya çarptırılabileceklerini söylediği yer aldı.

T.Y.’nin, ihaleyi İtalyan firmasının alması durumundaki Endişesını da bu halde, tapelerde yer aldı.

C. : Sen ne Binayorsun nerdesin

T.Y. : Ben ne yapayım Ankara’daydım yeni geldim

C. : He hayırdır

T.Y. : Şeyin ihalesi vardı onun kararını işte beni yazmışlardı şeye

C. : He

T.Y. : İhale komisyonuna

C. : He şu MHC’leri

T.Y. : He he

C. : Kim aldı

T.Y. : Valla Cumhur şu anda kimseye söyleme de

C. : He

T.Y. : Bakan makan açıklayacak onu şey

C. : Ben karışmam ya bana ne

T.Y. : He şey şu anda şeyin İtalyan gurunun üzerinde gözüküyor

C. : İtalya’nın üzerinde gözüküyor

T.Y. : Hı hı ama yalnız İtalyan gurununda heç bir ya bu o iş biraz bilmiyorum Cumhur gelecek yıl bizleri ağır cezaya götürür

C. : Ne dedin

T.Y. : O gelecekte orda imzası olanları ağır cezaya götürür

C. : Allah aşkına

T.Y. : Yav şimdi hiç bu güne kadar eeeee konteyner vinci üretmemiş bu ilk defa bize Binayor

C. : E prototip olur bu standart olmaz ki

T.Y. : Nası prototip stardart olmasın.

(DHA)

Facebookta yorumla

Editör

Aktif Haber Belçika (www.aktif.be) Aktif Media öncülüğünde 2012 yılında, Türkçe ve Türk Kültürüne katkı sağlamak amacıyla Belçika'nın Başkenti Brüksel'de kurulmuştur. Tecrübe yıllarının ardından bugün yayın kuruluşumuz, Belçika'nın yanı sıra Avrupa'da yaşayan milyonlarca vatandaşımıza her ay yayınlarını ulaştırarak, gündemi takip ediyor.

Bir cevap yazın

Başa dön tuşu